CMSLog

تجربیات و مقالات من در این وبلاگ منتشر میشه. ممنونم از اینکه اینجا هستید :)

۱۳۹۴/۱۲/۱۳

تجربه کاربری قزوین

اسفند ۱۳, ۱۳۹۴ میلاد صفاجوی , بدون دیدگاه

بهمن ماه امسال یک رویدادی رو پیگیری کردم تحت عنوان تجربه کاربری یا همون یو ایکس در استان قزوین. خدا رو شکر تونستیم به یک معرفی قابل قبولی در سطح استان و جامعه متخصصین برسیم تا اینکه چهارشنبه 12 اسفند ماه این نشست رو بصورت رسمی رویدادش رو معرفی کردیم.
سه شنبه هجدهم اسفند سال یکهزار و سیصد و نود و چهار اولین رویداد تجربه کاربری قزوین در تالار قلم کتابخونه ی امام خمینی (ساعت 16-18) قراره برگزار کنیم.

اما تجربه کاربری چی هست و چرا اینقدر مهمه؟

الان دیگه دوره‌ای نیست که بگیم 4 تا شرکت هستیم و یه جورایی همین 4 تا شرکت هستیم! دور زمونه‌ای هم نیست که بگیم کسب و کار فقط سه دسته هست، یکی افرادی که توی شرکت کار میکنن، یکی کارمندا و یکی هم مغازه دارها یا همون بنگاه‌های کسب و کار. مردمم دیگه آگاه شدن و راضی نگه داشتنشون کار سختی شده.
اینا همه دست به دست هم داده تا موضوعی عنوان بشه به نام تجربه کاربری! یعنی عوامل و تجربیاتی که به ما کمک میکنه محصول یا خدمات ما در ذهن مخاطب خوب نقش ببنده یا اینکه کاربر رو برای ما وفادار کنه.
جالبه بدونید که یوایکس دیزاینر در کشورهای دیگه درآمدی حدوداً 4 برابری نسبت به یک طراح سایت داره.(اگه از جنبه مالیشم نگاه کنیم چیز خوبیه :) )
پس مهمه که چطور طراحی میکنیم و یا چطور خدمات می‌دیم.
این موضوع توی شیراز به یک برند تبدیل شده وامروز  یو ایکس شیراز یکی از جوامع موفق در این زمینه ازش یاد میشه.
حالا همین رویداد و نشست رو در قزوین با کمک کاربران قزوینی و جامعه متخصصین برگزار کردیم که بتونیم در وهله‌ی اول فرهنگ یو ایکس و الزام استفاده از اون رو در کاربران جا بندازیم، در وهله دوم بگیم که چقدر خوبه یه جامعه‌ای از متخصصان یو ایکس کنار هم جمع شدیم و تجربیات ناقص همدیگه رو در این جلسات با همدیگه کامل می‌کنیم و اگه یه روزی یکی توی استان به کمک شما نیاز داشت بتونیم اون رو ارجاعش بدیم به جامعه متخصصین.

جلسات چطور برگزار میشه؟

جلسات تجربه کاربری قزوین فعلاً نامرتب ولی با کیفیت برگزار میشه. یه جا قرار می‌ذاریم و در مورد موضوعی بحث می‌کنیم. یه عده شنونده هستن و استفاده میکنن و یه عده هم صاحب نظر و صاحب سبک که میان در مورد موضوع تعیین شده بحث میکنن. موضوعات همگی در حوزه تجربه کاربری هست و موضوعاتی غیر از اون رو نخواهیم داشت.
اشتباه نکنید! ما اینجا چیزیو بهتون آموزش نمیدیم! قرارم نیست بصورت ارائه یا کنفرانسی با جلسه رفتار بشه.
هرجایی که سؤالی براتون بوجود اومد (حتی اگر سؤال خیلی چیپ بیاد به نظرتون) بپرسید.
اولین جلسه هم قراره در مورد خود یو ایکس یا تجربه کاربری حرف بزنیم واینکه میخواییم چیکار کنیم. جلسه بعدیمون فروردین سال آینده خواهد بود.

 خب من میخوام شرکت کنم. چیکار کنم؟

اگر ساکن قزوین هستید (یا حتی نیستید) و به این مجموعه مباحث علاقه داریدبه جمع ما بیاید و با ما همکلام بشید.
آدرس ثبت نام در اولین رویداد تجربه کاربری قزوین:
ثبت نام

تجربه کاربری یک وب‌سایت اشتراک در خبرنامه هم داره! البته موقت هست و در سال جدید این وب‌سایت بروز خواهد شد و به یک منبع اطلاع رسانی تبدیل میشه. آدرس :
تجربه کاربری قزوین

اما راه های ارتباطی ما به همین جا ختم نمیشه! می تونید ما رو در شبکه های اجتماعی و مسنجر تلگرام هم داشته باشید:



ایمیل  تجربه کاربری: uxqazvin {at} gmail (dot) com
بشدت هم از همکاری شما استقبال می‌کنیم.

جا داره از تمامی عزیزانی که لطف داشتن و کمک کردن تا این رویداد شکل بگیره تشکر کنم.

همیشه شاد و خرم باشید :) لبخند یادتون نره

0 دیدگاه:

ارسال یک نظر